Se klart - så klart - snart

 
Mina kära glasögon, från Odd Molly. Hade knappt använt dem på ett år och sedan insåg jag att jag behövde dem. (Ja, mitt synfel är ENORMT.
Litet.)

Jag önskar att jag kunde sätta glasögon på hjärnan, eller något annat lika poetiskt, för att se sådant jag missar nu, små avgörande detaljer. Detaljer som hjälper mig att fatta rätt beslut. Vad är värt att haka upp sig på, fastna för, fundera vidare över? Hur mycket tid skulle man inte spara om man slapp lägga energi på saker som bara blir fel, och använda den till att satsa på det som är bra istället? Jag vill kunna se in i framtiden helt enkelt, till viss del. Se vad jag borde prioritera. Men visst blir man starkare av sina misstag. Jag kan inte påstå att man alltid lär sig något, men man blir åtminstone beredd på att life can be a bitch sometimes.
 
Det finns kanske inga rätt och fel i sammanhanget. Bara scenarion och situationer som kan sluta olika beroende på hur man väljer att handla - men beslutsångesten består. Man måste fortfarande välja. Det är det som är så, rent ut sagt, äckligt svårt. Jag vill ha en sådan där svart biljardboll som kommer med kloka råd. Den verkar opartisk och känslolös - perfekt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0