Black Swan

 
Kom hem för någon timme sedan efter film- och pizzamys i lika mysigt sällskap. Hämtpizza kan slänga sig i väggen men hemgjord tycker jag ändå kan duga mer än väl. Kvällens inplanerade The Shining blev istället Black Swan och inte mig emot - den är ju helt underbart bra!
 
Nu måste jag klaga på mitt hår. Det handlar inte om frisyren utan om att håret är tunt. Och flygigt, spretigt och elektriskt. Det känns obehagligt, det är det som är problemet. Nyss var jag lite dum i huvudet och ställde mig i badrummet och kammade, kammade, kammade för att reda ut tovor, så att ungefär halva håret lossnade. Kommer garanterat att ångra mig till tusen imorgon när jag vaknar och ser att jag inte har något hår kvar...
 
URSÄKTA mina i-landsproblem. Jag är bara så irriterad. Börjar misstänka att det här är en effekt av min ätstörning nämligen, eftersom jag läst gång på gång att håret påverkas otroligt mycket av ens fysiska hälsa. Och att hårets mående återspeglar hur kroppen mådde några månader tidigare. Alltså kan jag vara hur fysiskt frisk som helst idag, och ändå ha bedrövligt hår om jag inte var på topp i augusti. Jag borde kanske inte bry mig men det gör mig ledsen på något sätt. Speciellt som jag fortfarande inte kan känna att jag varit speciellt illa däran med min matproblematik eller vad tusan det finns för synomymer. Inte i jämförelse.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0