Inför veckan

 
Jag är en riktig känslomänniska som har väldigt lätt att bli glad, ledsen, arg, nervös och så vidare. I regel är jag väldigt öppen av mig och när jag var yngre hade jag en förmåga att återge hela min livshistoria för folk jag bara känt i några minuter, vare sig de bad om det eller ej. Under flera år har jag dels medvetet, dels med hjälp av mitt undermedvetna, tonat ner min galna sida en hel del, men jag är fortfarande ganska dramatisk i mitt sätt att vara (på vissa plan - på andra är jag alldeles för försiktig, men det är en annan historia).
 
Nog för att det är bra att vara nöjd med den man är, men inte om man far illa av det. Jag strävar fortfarande efter att "dra ner" lite på min explosiva sida, av den enkla anledning att jag har vansinnigt lätt för att stressa upp mig över småsaker. Det ligger nog trots allt en hel del i att livet blir vad man gör det till, och ofta gör jag en höna av en fjäder. Jag önskar att jag bara kunde ta det lugnare och, i brist på bättre term, chilla.
 
Så min plan inför veckan som kommer är att sluta hyperventilera. Planera bättre och verkligen försöka hålla mig till det som är bestämt. Visst är det trevligt med spontanitet men jag är en sådan människa som behöver rutiner också. Jag är beroende av dem för att fungera på ett smidigt sätt, men tyvärr är jag riktigt dålig på att följa dem. Det ska det bli ändring på. Ty allt går om man vill, och vill, det gör jag.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0