Julklappar, julmat, juletid

 
Merparten av alla julklappar fixade. Jag brukar väl mest gå och hoppas att tomten ska visa sig existera och fixa allting åt mig men det här året bestämde jag mig för att vara lite duktig. Men det är svårt att köpa klappar. Antingen blir de dåliga eller så blir man totalpank. Eller både och, kanske?
Det beror så klart helt på vem man ska köpa till, men ofta tycker jag att det är lättare att hitta presenter i lite mer speciella butiker, som Hemslöjden (okej, det är dyrt där, men jag lär mig aldrig det) eller Fair trade shop. Fast i slutänden slår inget affärer som säljer doft- och hudvårdsprodukter. Och Lagerhaus.
 
Bara några dagar kvar! Det förväntade av någon med en ätstörning är väl antagligen oro inför julmaten. Men jag är inte orolig, inte alls. Julen är väl inte värre än någon annan dag, egentligen? Dessutom är det grönsakerna som lockar mest på julbordet. Grönsaker är nyttigt. Däremot vill jag verkligen inte att familjen står och lagar tonvis med "extramat" BARA till mig eftersom jag är vegetarian och julen är ganska... köttig. Där går min gräns, jag vill inte känna att jag måste äta det ena med det andra för att ingen annan äter upp det annars, nästan som en uppgift. Jag vill bara kunna smyga fram och plocka på mig lite av det som alla andra också ska äta av.
 
Men jag är inte orolig att min vikt ska sticka iväg uppåt i rasande fart. Jag kommer inte att äta mer under julen än annars, antagligen. Det är till och med, kanske, lite bra om jag går upp ett tag för att skaffa marginal. Som sagt, jag vill egentligen inte det, men träna vill jag. Få träna.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0