Hej mitt vinterland

 
 
Oj, jag minns den tiden då jag tyckte att 5 minusgrader var kallt... (för tre dagar sedan.)
 
Hej vargavinter och isande vindar. Temperaturen sjunker så snabbt att det börjar bli fascinerande mitt i all klagan över kylan. En vit jul verkar vara i antågande. Rönnbären var ju röda, dessutom. Ärligt talat är det så det ska vara. Kölden får man uthärda - eller så drar man till Thailand och skiter i snön, det är olika.
 
Bristerna hos min röda dunjacka är plötsligt oviktiga. Den är stor och jag håller på att drunkna i den, men den håller mig varm och för tillfället är jag överlycklig att jag förra vintern investerade i just den och inte i någon elegant, men ack så kylig, kappa, vilket jag önskade för bara någon vecka sedan. Nej, jackan behåller jag. Utan den är jag rädd att inte kunna motstå frestelsen att lämna huset insvept i mitt täcke och alla filtar jag lyckas lägga vantarna på. Det känns ganska opraktiskt och fruktansvärt fult.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0