Bonsoir

Somnade och vaknade till en lukt av brandrök som jag inte förstod var den kom ifrån. När jag stod i duschen och det fortfarande luktade förstod jag att det var mitt hår som var källan - oroväckande Cirkeln-associationer, alltså. Men det försvann med vatten och schampo. Lite besviken blev jag faktiskt, trots allt - det var som att vara elva år på nytt och sitta och vänta på brevet från Hogwarts som aldrig kom.
 
För övrigt:
min klass är underbar,
vintern är kall,
det är svårt att sälja bakverk och ljus på julmarknad,
eld ryker och röken fastnar på allt.
 
(Jag kan inte ladda upp bilder just nu,
därav,
inga bilder just nu.)
 
December är en hektiskt månad full av panikshopping, bävan inför betyg, musik, sånger, konserter, mörker och kyla, snö, snö och återigen snö, trötthet, torra händer, spruckna läppar och elektriskt, flygande hår (lika med handkräm, cerat och hårsnoddar i mängder).
December är kaos och jag älskar det.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0