Annandag

 
Mammas och min lilla kungsgran - med betoning på "lilla", den står i en kruka och där står den bra.

Har jag sagt att det var en underbar jul? Familj, god mat (det gick riktigt bra med den saken, precis som jag trodde), Kalle Anka, julkalendern, och dessutom var praktiskt taget allt jag fick i julklapp sådant jag faktiskt önskat mig. Bland annat Miss Butterfly (halsband) från Efva Attling som jag suktat efter i evigheter. Kalla mig ytlig men det gjorde mig till stundens lyckligaste människa. En annan riktigt roligt konstaterande är att jag nu äntligen kan uppgradera mig flöjtmässigt. Jag har en tanke om att förnyad spelglädje kan komma på köpet med den nya flöjten. Vad jag längtar!
 
För tillfället befinner jag mig hos mormor. Jag älskar att vara här, men är det betydligt mer sällan än jag skulle vilja, trots att vi bor i samma stad. Det är tur att lov finns! Imorgon ska jag till den mycket efterlängtade mellandagsrean, och fortsätta Projekt Ny Garderob. Så jag är rätt (=väldigt) taggad även om jag inte direkt badar i pengar just nu. Det är tur att jag inte kommer åt mina flöjtpengar för annars skulle jag med 95 % säkerhet göra av med varenda krona och sen ångra mig i flera månader. Ja, jag känner mig själv alltför väl. Antingen köper jag ingenting, eller allt jag ser och lite till.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0