Angels from the realms of glory

 
Dagen började med att jag vaknade, konstigt nog. Jag kände mig ett snäpp för hängig för att orka med en dag ute i kylan, eller att överhuvudtaget lämna sängen, så jag stannade hemma. Har väl drabbats av en blandning mellan förkylning och sömnbrist, men jag måste säga att jag mår mycket bättre nu! Men det bästa var ändå att det blev en sådan där sällsynt effektiv hemmadag, jag har pluggat och städat och dessutom hunnit vila en del vilket gör att jag känner mig mycket lugnare nu, även om tröttheten som överrumplade mig i morse till viss del kvarstår. Äsch, vem är inte mer eller mindre utmattad i december?
 
Lite synd dock att jag missade historieprovet, vilket jag faktiskt kände mig redo för. Att skjuta upp saker är bland det värsta jag vet och ändå envisas jag med att göra det hela tiden, med avsikt, undermedvetet eller av ren och skär olycklig slump, som nu. Inget mer sådant nästa termin, om jag så har 500 graders feber ska jag släpa mig till skolan om det är prov. Nyårslöfte, yes indeed. (Fast nej. Då kanske jag råkar sätta eld på hela skolbyggnaden och jag har ingen lust att bli en ökänd pyroman.)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0